Le jeu

Octavian Paler

Jocul

Mai am o scoică şi câteva pietre,
cum să clădesc din ele o mare
şi-un ţărm unde să stau pe nisip
şi cum să mă conving că am fost pe un asemenea ţărm
urmărind fericit o pasăre
care acum nu mă mai lasă să dorm?
O scoică şi câteva pietre
şi un nume ciudat
pe care nu-l înţelege nimeni
şi speranţa mea de-a ajunge
să nu-l mai înţeleg nici eu într-o zi.

Sărbătoarea s-a terminat,
îmi aştept pedeapsa lângă tribunele goale,
dar eu am văzut arzând la amiază un nor
şi-am auzit cântecul care îngenunchea caii salbatici,
îţi spun, ţărmul acela nu-i simplă poveste,
eu am văzut norul şi-am ascultat cântecul
şi înainte de a mă învinge
soarele m-a făcut fericit.

*

Le jeu

J’ai encore un coquillage et quelques cailloux,
comment bâtir une mer
une plage où m’étendre sur le sable
et comment me convaincre que je suis allé sur une telle plage
suivant de mes yeux heureux un oiseau
qui maintenant ne me laisse plus dormir ?
Un coquillage et quelques cailloux
et un nom bizarre
que personne ne comprend
et mon espoir d’arriver
à ne plus le comprendre moi-même un jour.
La fête a pris fin,
j’attends qu’on m’inflige ma peine auprès des tribunes désertes,
mais j’ai vu brûler un nuage à midi,
j’ai entendu le chant qui faisait s’agenouiller les chevaux sauvages,
je te le dis, ce rivage n’est pas une simple histoire,
j’ai vu le nuage et j’ai écouté le chant
et avant de me vaincre
le soleil m’a rendu heureux.

Traduction: Virginia Popescu, Nicole Pottier

Paru dans la revue Axioma, Ploiesti.

Laisser un commentaire

