Art poétique

Grigore Vieru

Ars poetica

Merg eu dimineata, în frunte,
Cu spicele albe în brate
Ale parului mamei.
Mergi tu dupa mine, iubito,
Cu spicul fierbinte la piept
Al lacrimii tale.
Vine moartea din urma
Cu spicele rosii în brate
Ale sângelui meu –
Ea care nimic niciodata
Nu înapoiaza.
Si toti suntem luminati
De-o bucurie neînteleasa.

*

Art poétique

Moi, le matin, je pars en tête,
les bras chargés des épis blancs
de la chevelure de ma mère.
Toi, ma chérie, tu pars à ma suite
la poitrine alourdie par l’épi brûlant
de tes larmes.
La mort vient à la fin
les bras chargés des épis rouges
de mon sang –
Elle qui ne rend
jamais rien.
Et tous, nous sommes illuminés
d’une joie incompréhensible.

Traduction : Virginia Popescu, Nicole Pottier

Laisser un commentaire

