L’âge d’or de l’amour

Nichita Stănescu

Vârsta de aur a dragostei

Mâinile mele sunt îndrăgostite,
vai, gura mea iubeşte,
şi iată, m-am trezit
că lucrurile sunt atât de aproape de mine,
încât abia pot merge printre ele
fără să mă rănesc.

E un sentiment dulce acesta,
de trezire, de visare,
şi iată-mă, fără să dorm,
aievea văd zeii de fildeş,
îi iau în mână şi
îi înşurubez râzând, în lună,
ca pe nişte mânere sculptate,
cum trebuie că erau pe vremuri,
împodobite, roţile de cârmă ale corăbiilor.

Jupiter e galben şi Hera
cea minunată e argintie.
Izbesc cu stânga-n roată şi ea se urneşte.
E un dans, iubito, al sentimentelor,
zeiţe-ale aerului, dintre noi doi,
Şi eu, cu pânzele sufletului
umflate de dor,
te caut pretutindeni, şi lucrurile vin
tot mai aproape,
şi pieptul mi-l strâng şi mă dor.


Nichita Stănescu : Vârsta de aur a dragostei

*

L’âge d’or de l’amour

Mes mains sont éprises,
hélas, ma bouche est amoureuse,
voilà, je me suis rendu compte
que les choses sont si proches de moi,
que j’ai du mal à marcher parmi elles
sans me blesser.

Qu’il est doux ce sentiment
d’éveil, de rêverie,
me voici sans dormir,
je vois réellement les dieux d’ivoire,
je les prends dans la main et
tout en riant, je les visse dans la lune,
telles des poignées sculptées,
tout comme avaient dû être parés autrefois
les gouvernails des navires

Jupiter est jaune
et la merveilleuse Hera est argentée.
Je frappe la barre de ma main gauche et elle se met à tourner.
C’est une danse, mon amour, des sentiments,
déesses de l’air, entre nous deux.
Et moi, avec les voiles de mon âme
toutes gonflées de désir
je te cherche partout, et les choses
se rapprochent
écrasent ma poitrine et me font mal.

Traduction: Virginia Popescu , Nicole Pottier.

Publié dans la revue Citadela , Satu Mare.

Laisser un commentaire

