Je veux danser !

Lucian Blaga

Vreau să joc!

O, vreau să joc cum niciodată n-am jucat!
Să nu se simtă Dumnezeu
în mine
un rob în temniţă – încătuşat.
Pământule, dă-mi aripi:
săgeată vreau să fiu să spintec
nemărginirea,
să nu mai văd în preajmă decât cer,
deasupra, cer,
şi cer sub mine –
şi-aprins în valuri de lumină
să joc
străfulgerat de-avânturi nemaipomenite
ca să răsufle liber Dumnezeu în mine,
să nu cârtească:
“Sunt rob în temniţă!”

*

Je veux danser !

Oh, je veux danser, comme jamais je n’ai dansé !
Qu’en moi
Dieu ne se sente pas
un esclave enchaîné dans une prison.
Terre, donne-moi des ailes :
je veux être flèche,
et fendre l’immensité
ne plus voir autour de moi que le ciel,
au-dessus, le ciel
et en-dessous de moi, le ciel –
et brûlant dans des vagues de lumière
je veux danser
foudroyé par de terribles élans
pour que Dieu en moi respire librement
sans qu’il me reproche  :
« Je suis esclave dans une prison ! »

Traduction : Nicole Pottier, Virginia Popescu

Laisser un commentaire

